Nordiska museet: utställningen VÄV

Fashion design by Emilié Karlberg, photography by Mårten Keijser

Kära bloggläsare nu har vi kommit till en fantatsisk del av mitt liv där jag ska få äran att tillsammans med min klass, elever från Sätergläntan samt med elever från Konstfack och andra vara med i en samlingsutställning som heter VÄV på Nordiska Museet. Aktiviteter som denna är annordnad på fler än ett ställe i Sverige och är en hyllning till Hemslöjden som firar 100 år.

Utställningen kommer att pågå mellan den 9/5- 30/9 2012 och ni är alla varmt välkomna att få ta del av denna lustfyllda utställning som kommer skrika inspiration. Och för den vetgirige kommer det även finnas vävstolar uppställda och trevliga instruktörer som kan visa och hjälpa er att skapa.

Det jag själv kommer att visa är en handknuten flossamatta i måtten 1X1,45m som jag har valt att kalla Betraktaren. Tyvärr kan jag ännu inte ge några hela förhandsvisningar på mattan men som sagt i Maj står dörrarna öppna för er allesammans:)